Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
0002480600   Advanced CLIL course for VET teachers
2021-2022   Curs telemàtic (en línia asíncron). Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior
  
   7/10/2021 - 10/12/2021 (45 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Servei d'Ordenació de la Formació Professional Inicial
  
   Formació asíncrona per plataforma ODISSEA
  
Tipus activitat   VETT Advanced CLIL course for VET teachers
  
  
Descripció i   Metodologia:   REQUISITS PREVIS: - Ser professor d'FP.
- Certificar cursos AICLE nivell inicial (mínim 20 hores)
- Nivell B2 de llengua anglesa.

Per a poder ser assignat al curs cal acreditar el Nivell B2 de llengua anglesa i el nivell inicial AICLE mitjançant els certificats corresponents, per tal d'enviar el certificat cal omplir un formulari a on podreu afegir-lo, per accedir al formulari cal seguir el següent enllaç:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdbO9yuYMa2T7VhwwVAQzTYwdRCi6GI-ItotD_uwgXZc0AzCQ/viewform?usp=sf_link

DESCRIPCIÓ: Curs de metodologia AICLE enfocat als ensenyaments professionals de la famílies professionals. Nivell avançat.
  
Objectius   - Ajudar al professorat de formació professional a impartir continguts en llengua estrangera, utilitzant la metodologia AICLE.
- Millorar la competència lingüística de l'alumnat, així com el seu grau d'inserció laboral.
- Aprofundir en el coneixement de metodologies didàctiques adients per les classes de formació professional.
- Contribuir en la formació permanent del professorat.
- Engrandir la comunitat de professorat de formació professional que utilitza la metodologia AICLE, mitjançant el foment de la seva participació en xarxes de professorat.
  
Continguts   UNIT 1 GETTING TO KNOW MORE THE CLIL APPROACH: HOW CAN I USE IT IN MY LESSONS

Difference between ESP & CLIL. Revise the official curricula.

CLIL Classroom strategies:

Revision of Bloom’s taxonomy.

Teaching- learning methodologies: TBL, PBL, Translanguaging, Working with challenges, BICS and CALP

UNIT 2. reading and writing skills in VET classroom

UNIT 3. Let’s scaffold!

How to give easy to understand instructions

How to distribute chunks of content so that they are easy to understand and to process.

How we can make students ask meaningful questions: from Hots to Lots. Fostering oral S-S and S-T interaction in foreign languages.


UNIT 4 Going deep into web tools.
The teacher’s educator explains how some apps work

Activities:

The educator proposes the participants to use several of them as if they were students. For instance, the teacher shares a document about CLIL and asks them to make an infographics , a mind map, a think link graph, a genially presentation, a set of flashcards, etc… by using that document and extra information that they may find in the web.

the participants design at least two activities (one for HOTS and one for LOTS) in which students use web tools. It would be great if they could put them into practice with their actual students, and show the results in a final report.


UNIT 5 Going deep into assessing and planning.

The teacher’s educator proposes materials (texts, videos, presentations…) about these topics.

Activities: The participant prepares a lesson plan for just one teaching session (1 or 2 hours) records the class, and prepares a 4 to 6 minutes excerpt. He/she also prepares a final report about the class that has been done.

The teacher’s educator prepares a list of requirements for this project.
  
Observacions  
  
Formador/a   Maria Pascual García/ Xavier Vallejo López/ MªIsabel Martínez Peñarroja/ Antonia Caldera Bohigas
  
Avaluació   Telemàtica :

- Llegir tots els continguts del curs i fer els qüestionaris que es demanen.
- Participació activa als fòrums de cada unitat (2 intervencions com a mínim en cada fòrum d'unitat).
- Lliurament del Lesson Plan a l'acabar el curs.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de la durada de l’activitat .
Fitxa i resolució d’una activitat d’ensenyament/aprenentatge
Tasques de la formació no presencial.
  
E-mail   fpformacio@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent